zaterdag 16 november 2013

Sleutelklasse 15 november 2013

Een mooie avond, waarop alle leden van SRC de Bunker aanwezig waren en waarop de club vereerd werd met 2 kijkers die wel eens wilde zien hoe het clubracen met slotcars in zijn werk gaat.
Gerrit kwam vrij laat binnen, omdat ie vergeten was dat het vrijdagavond was. Hij ging echter direct, samen  met Hessel, de loting regelen. Nadat alle auto’s gekeurd en ingeleverd waren werd om 20:50 uur gestart met de kwalificatie.

Leo mocht als eerste een tijd neerzetten en liet zien dat ie elke week sneller wordt. Hij reed een mooie 9.429. Donald, die als vierde van start ging, drukte de snelste tijd omlaag met een 9.213. Ook van Alef mag je een snelle tijd verwachten, maar die had problemen met zijn regelaar en kwam niet verder dan een 11.551. Nadat ene Jake-Robert een tijd van 10.245 neergezet had verscheen Hessel aan de start. Hessel kwalificeerde zich zoals alleen hij dit kan; explosief en bliksemsnel en smeet er een tijd van 8.637 uit. Henk en Harrie reden ook een niet onverdienstelijke tijd, 9.228 en 9.443, maar konden niet meer tippen aan die snelste tijd van Hessel. John kon zijn auto niet in de baan houden en kwam niet verder dan 10.570 en Jasper die als laatste binnengekomen was, slaagde er niet in zijn auto aan het rijden te krijgen. Hierna kon de volgende rangorde bepaald worden:

Kwalificatie
1
Hessel
8,637
2
Donald
9,213
3
Henk
9,228
4
Leo de V
9,429
5
Harrie
9,443
6
Jan
9,571
7
Arjen
10,210
8
Gerrit
10,245
9
John
10,570
10
Alef
11,551
11
Jasper
Geen tijd

De race
Deze werd verreden in twee groepen van vier en één groep van drie man.
In de eerste groep kreeg Donald, na een aanvaring op de baan, pech met z’n auto en het kostte hem enige tijd om de auto weer rijklaar te maken. Heel jammer, want zo’n onderbreking kost je een flink aantal ronden en levert een achterstand op die niet meer goed te maken is. Hessel werd als winnaar van deze groep afgevlagd met 93 ronden en 86 baanstukken.

In de tweede groep reed Jan geconcentreerd, strak en bijna foutloos naar de overwinning. 92 ronden en 23 baanstukken was het resultaat.

In de laatste groep verschenen Jasper, Alef en John aan de start en zagen we een Alef, zoals we hem als vanouds kennen. Bliksemsnel en onverslaanbaar. Met de geleende controller van Henk reed hij in een zeer hoog tempo naar de eindstreep en John staakte, om het risico van uitvliegers te beperken, al snel zijn pogingen om hem bij te benen. Alef kwam weer heel dicht bij de “honderd ronden”-grens met 99 ronden en 60 baanstukken en won daarmee de race. John deed zijn best, maar kwam met 96 ronden en 64 baanstukken niet in de buurt.

Race
1
Alef
99,60
20 pntn
2
John
96,64
19 pntn
3
Hessel
93,86
18 pntn
4
Jan
92,23
17 pntn
5
Henk
86,00
16 pntn
6
Arjen
85,81
15 pntn
7
Harrie
82,98
14 pntn
8
Leo de V
82,43
13 pntn
9
Gerrit
80,79
12 pntn
10
Jasper
79,42
11 pntn
11
Donald
71,85
10 pntn

De Stand
Na verwerking van de gegevens in het klassement werd het tweede schrapresultaat toegepast, hetgeen het volgende overzicht opleverde:

2 schrapreslutaten
Porsche
Sleutel
Porsche
Sleutel
Porsche
Positie
Naam
27-sep
4-okt
11-okt
18-okt
25-okt
1
John
20
20
20
20
20
2
Alef
19
19
18
19
19
3
Hessel
15
17
19
0
18
4
Donald
17
12
15
18
17
5
Jan
18
18
16
17
0
6
Henk
14
15
17
16
15
7
Arjen
16
0
14
13
16
8
Harrie
12
16
12
15
14
9
Leo de V
9
10
0
14
13
10
Gerrit
8
14
11
0
12
11
Jasper
13
0
0
0
0
12
Alphons
0
13
13
0
0
13
Bauke
11
0
0
0
0
14
Gert
0
11
0
0
0
15
Sibold
10
0
0
0
0
Sleutel
Porsche
Sleutel
Bonus
Totaal
Positie
Naam
1-nov
8-nov
15-nov
1
John
20
19
19
1
121
2
Alef
14
16
20
1
115
3
Hessel
19
18
18
3
112
4
Donald
18
20
10
1
106
5
Jan
13
0
17
1
100
6
Henk
17
14
16
0
96
7
Arjen
16
17
15
1
95
8
Harrie
0
13
14
0
84
9
Leo de V
15
15
13
0
80
10
Gerrit
12
11
12
0
72
11
Jasper
0
12
11
0
36
12
Alphons
0
0
0
0
26
13
Bauke
0
0
0
0
11
14
Gert
0
0
0
0
11
15
Sibold
0
0
0
0
10


Volgende race: Clubklasse 22 november 2013.

2 opmerkingen:

  1. Het was een crazy race, en dan wel van de aller hoogste plank.
    Na mijn mooiste kwali ooit, stond ik in de eerste groep, nou dat heb ik geweten.
    Na de start vlogen de auto's letterlijk over de baan, en daarmee bedoel ik niet in het sleufje.
    ze vlogen links eruit en rechts, drie tegelijk etc etc.
    De race leiding besloot toen om een herstart te doen, omdat de auto's niet meer in te zetten waren, laat staan te vangen.
    Na de herstart ging het ietsjes beter, maar daar kwam snel weer verandering in.
    De onderdelen en body delen vlogen om je oren, een spiegel hier een spoiler daar ruitenwisser armen en complete bumpers vlogen door de lucht.
    En of dat nog niet genoeg was, reed de ene na de ander bij de buurman in de baan.
    Henk reed 1 complete lap met mij erbij rond, voordat men de tijd vond om ons te scheiden, en Henk maar knijpen tot zijn vingers zo blauw waren als zijn auto.
    De inzetters stonden na de heat, dan ook met zweetdruppeltjes op het voorhoofd, aan de bar bij te tanken.
    De tweede heat ging wel iets beter, maar ook daar vlogen de auto's soms vreemd uit de baan, Harry reed met zijn Heiniken mobiel een zeer puike wedstrijd.
    Na lang wikken en wegen heeft i het groene monster, toch maar op de baan gezet en kwam zeer goed uit de verf.
    Arjen had wat voedoe probleempjes en moest ook de race ff verlaten, al met al ook weer een vermoeiende heat voor de inzetters.
    Daarna kwamen, alsof het nog niet vreemd genoeg was deze avond, de nummers 1 en 2 aan de start.
    vorige week reden ze ronde na ronde gebroederlijk naast elkaar, nu was het spel anders.
    Alef liet zien dat i nog steeds meedeed voor de titel, en liet zien dat met hem niet te spoten viel.
    Ronde na ronde en leterlijk met vonken onder auto ging het tempo omhoog, na verloop van tijd moest ook John de meerdere in Alef zien.
    Tot twee keer toe in de wedstrijd in verschillende laps, reed Alef om John heen en lapte hem daarbij of het niks was.
    Dit was een race avond om niet snel meer te vergeten, en daar was iedereen het mee eens.
    15-11 is benoemd tot de Crazy Race van 2013.

    Mvg, Leo dV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leo, bedankt voor je reactie. Als schrijver van deze verslagjes, zittend achter de club PC, probeer ik zo objectief mogelijk weer te geven wat er tijdens de kwalificaties en races gebeurt. Er ontgaat mij echter veel, omdat je vanachter die PC minder van de race meekrijgt en omdat je op andere zaken geconcentreerd bent. Als je als marshall aan de baan staat zie je heel andere dingen dan dat ik achter de PC waarneem. Als ik zelf rijd zie ik uiteraard ook een heleboel zaken niet. Natuurlijk heb ik ook mijn eigen belevingen van de clubavonden echter kan die niet in de verslagen zetten vanwege de vereiste objectiviteit. Dit soort reacties geven het geheel wel wat meer kleur en ik nodig dan ook andere deelnemers uit om van tijd tot tijd hier te reageren en je waarnemingen, belevingen en commentaren te ventileren.

    BeantwoordenVerwijderen