woensdag 28 december 2011

Afsluiting Winterkampioenschap

Op 23 december j.l. is het Winterkampioenschap bij De Bunker afgesloten met de prijsuitreiking. Het kampioenschap en de grootste beker ging naar Willem. Plaats 2 was voor John en plaats 3 voor Jan. De beker voor de snelste steiger ging naar Gerrit alias Giant Gonsalez.


Het was de afsluiting van  een toch enigszins bijzonder kampioenschap.
Na het zomerreces werd de club weer op 2 september geopend. Dit bleek een wat aarzelend begin te zijn, zeker in vergelijking met de 2 voorgaande jaren. Door verschillende redenen waren een aantal trouwe leden niet of nog niet present. En hoewel de competitie pas op 7 oktober een aanvang nam, was de situatie op dat moment niet veel gewijzigd. Bij deze gelegenheid werd zelfs even hardop de vraag gesteld of het wel zin had om die avond met de competitie te beginnen. Er waren slechts 8 man en dat zijn we niet gewend bij de Bunker. Maar gezien de verschillende redenen van afwezigheid werd ingeschat dat de situatie de komende weken niet veel zou veranderen en werd er dus toch maar gestart.

Deelnemers:

Willem
De nieuwe Winterkampioen. Gaat hard en zeker. Had het misschien iets te makkelijk door de afwezigheid van een aantal “oude rotten”. Doet echter niets af aan de geleverde prestaties: 4 x Pole Position en 10 van de 12 races gewonnen. Weet wat winnen is, maar kan ook verliezen. .

John
Heeft zijn best gedaan, maar Willem is nog te snel voor hem. Tweede.

Jan
Zoals vorig jaar reeds te zien was een opkomende ster. Traint veel en dat werpt zijn vruchten af. Niet slecht in je tweede jaar derde worden. En er zit nog meer in.

Alphons
Vorig jaar was reeds te zien dat de snelheid er wel was. Dit seizoen is de afwerking erbij gekomen. Alphons laat zich niet gek maken en rijdt nu met veel meer zelfvertrouwen zijn eigen race. Resultaat vierde.

Donald
Een trouwe deelnemer. Altijd goed geluimd. Vaak erg snel, maar experimenteert ook veel en dat pakt niet altijd goed uit. Toch vijfde.

Hessel
Eén van de “Oude Rotten”, maar wegens afwezigheid om privéredenen aan het begin van het seizoen wat achterop geraakt. Doet echter weer sterk mee. Won één van de twee races die Willem niet won en kwalificeerde zich 3x als eerste. Zesde in de eindstand.

Gerrit
Deelnemer onder verschillen namen en outfits. Gerrit en De Bunker; die horen bij elkaar! En … zowaar zevende. En laatst nog een verbetering van het persoonlijk ronderecord. Gedecoreerd als “Snelste steiger”

Harry
Ziet de elektronische regelaar niet echt zitten en verkiest het met de oude vertouwde analoge Parma te rijden. Kan zeer hard gaan. Op de baan en aan de bar. Achtste.

Alef
Weet het uiterste uit de beschikbare baanspanning te halen. Je vraagt je soms af waar ie het vandaan haalt. Zijn klassering als negende hoort niet echt bij hem. Moest echter in naam van Hare Majesteit naar Sardinië en miste daardoor 5 races. Ook moest nog even uitgezocht worden hoe hij het maximale uit de nieuwe regelaars kon halen. Wist 1x de snelste kwalificatie te rijden.

Henk
Zou als ie wat vaker kon komen zeker hogere ogen gooien. Tiende.

Jasper
Na de Audi van vorig jaar, nu maar eens een Porsche. Maar Slot it motortjes zijn niet de meeste betrouwbare. Dat ondervond ook Jasper. Begint vol goede moed met een NSR-exemplaar aan het Zomerkampioenschap. Snel ding. Maar….. kun je hem in de baan houden? Elfde.

Arjen
Daar kunnen we duidelijk over zijn. Winterkampioen 2010. 2 x snelste in de kwalificatie. Gewoon bliksemsnel. Maar…..is een beetje de uitdaging kwijt? Twaalfde.

Leo
Zomerkampioen 2011. Ongetwijfeld een zeer snelle rijder. Helaas dit seizoen vaak afwezig door werk en gezondheid. Wist toch 1 van de 2 races, waaraan hij wel deelnam te winnen.

Tjeerd
Helaas niet zo vaak meer aanwezig, maar als ie er is laat ie zien dat ie nog aardig kan meekomen.

Gastrijders
Verder waren er dit seizoen diverse gastrijders. Hiervan was Marcel er één en hij wist de snelste rondetijd te rijden: 12,016.

Op 6 januari wordt begonnen aan een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de Bunker: het Zomerkampioenschap 2012.

Het programma ziet er als volgt uit:
1
  6 jan 2012
Sleutelklasse
2
13 jan 2012
Porsche race
3
20 jan 2012
Sleutelklasse
4
27 jan 2012
Porsche race
5
  3 feb 2012
Sleutelklasse
6
10 feb 2012
Porsche race
7
17 feb 2012
Sleutelklasse
8
24 feb 2012
Porsche race
9
  2 mrt 2012
Sleutelklasse
10
  9 mrt 2012
Porsche race
11
16 mrt 2012
Sleutelklasse
12
23 mrt 2012
Porsche race
13
30 mrt 2012
Sleutelklasse
14
  6 apr 2012
Porsche race
15
13 apr 2012
Sleutelklasse
16
20 apr 2012
Porsche race
17
27 apr 2012
Funrace & Afsluiting Seizoen

Delfzijl 24 december 2011,
John

1 opmerking:

  1. Leuk verslag, ik hoop tijdens het zomerkampioenschap weer iets vaker te kunnen rijden om de spanning iets te verhogen.

    BeantwoordenVerwijderen